Kaksplus.fi

perjantai 24. huhtikuuta 2015

Kuka kirjottaa?

Pieni esittely taitaisi olla paikallaan. Kuka tätä blogia oikein kirjottaa?

Oon Anniina, kahden pojan äiti, ikää 25 vuotta. Oon tavallisen perheen vähän erilainen kotiäiti Pohjois-Pohjanmaalta. Mulla on synnynnäinen liikuntarajoite, mutta siitäkin huolimatta oon aika tavallinen äiti. En halua salata liikuntarajoitettani, vaan kirjoittaa siitä avoimesti. Siksi kerron jo heti kättelyssä, että liikuntarajoitteeni on toiselta nimeltään cp-vamma. Tiedän, että ihmisillä on ennakkokäsityksiä cp-vammasta; monet luulevat sen olevan yhtäkuin kehitysvamma. Näin ei kuitenkaan aina ole, kaikilla cp-vammaisilla ei siis ole kehitysvammaa, vaan voi olla "vain" liikuntarajoitteinen. Niin kuin minä olen. Kirjoittelen myöhemmin tarkemmin cp-vammasta ja siitä, miten se vaikuttaa meidän arkeen ja elämään.

Harrastan ompelemista ja leivon jonkin verran. Herkkuja täytyy aina olla pakastimessa, vieraiden varalle. Ja mitä minä muuten söisin päiväkahvin kaverina? :) Tykkään myös ruuanlaitosta, varsinkin jos saan kokkailla yksikseni rauhassa. Tämä ei toki ole useinkaan lapsiperheessä mahdollista, useimmiten ruuanlaitossa kaverina on 2-vuotias pikkuapulainen. Yksi asia josta haluan tehdä itselleni harrastuksen, on tämä blogi. Ja valokuvaaminen, meillä otetaan liian vähän kuvia ns. arkielämästä, joten jospa blogin myötä innostuisin enemmän kuvaamaan.

Tässä blogissa vilahtelevat poikani, joita voisin kutsua vaikkapa Isoveljeksi (syntynyt 12/12) ja Pikkuveljeksi (syntynyt 1/15). Perheeseemme kuuluu myös isi. En halua kertoa lasteni tai mieheni nimiä täällä blogissa, koska haluan kunnioittaa heidän yksityisyyttään. Aion tulevaisuudessa ladata tänne blogiin kuvia, mutta niissä ei tule näkymään lasten tai miehen kasvoja. Toivon, että te lukijat ymmärrätte tämän yksityisyysjutun, näin ollen kommeteissakaan ei olisi suotavaa puhua lapsista tai miehestäni heidän oikeilla nimillä. :) Kommentit ovat kuitenkin toivottuja!

Me asutaan Pohjois-Pohjanmaalla paritalossa. Talo ei oo mikään luksus, eikä meillä oo hienoja designhuonekaluja. Saatanpa kuitenkin joskus kirjoitella jotain sisustusjuttujakin ylös tänne blogiin. Kiinnostaako sua pienen budjetin sisustusjutut?

Tuikitavallinen blogi, jota kirjoittelee vähän erilainen äiti. Lähiaikoina tulossa juttua muun muassa vauvan kiinteiden aloituksesta ja ompeluksista. Jospa viihtyisit jatkossakin lueskelemassa meidän touhuista!

5 kommenttia:

  1. Hei liityin heti lukijaksi! :) Minä tykkään juuri tavallisista blogeista, en kiitokuvablogeista ja odotan innolla perheenne arjesta kertovia postauksia. Myös pienen budjetin sisustus -postaus kuulostaa tosi hyvältä! Vinkkaan blogiasi yhdelle ystävälleni! ;)

    Ymmärrän tuon yksityisyysjutun ja se on perusta myös minun blogiini. Minusta on myös hyvä, että olet avoin sairaudestasi, ei se sinusta tee huonompaa, mutta jos piilottelet sitä, huijaat vain itseäsi. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos gadget-vinkistä! Koiran saada lisättyä sen mahdollisimman pian. Nyt ei onnistunut.. Ja tervetuloa lukijaksi! :)

      Poista
  2. Olipa kiva löytää sun blogi. :) Itse oon myös liikuntarajotteinen ja haaveilen lapsista mieheni kans. Itselläni kuitenkin mietityttää pari asiaa. Miten selviä raskaudesta ja mahan kans? Alatiesynnytys vai seltio? Miten vauva arki sujuu esim syöttötuoliin tai sänkyyn nosto?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei Anonyymi, kiitos kommentista! :) Oon miettinyt nuita samoja asioita ja monia muitakin esimerkiks ennen esikoisen syntymää. Aika hyvin oon tähän mennessä selvinnyt vaikka liikuntarajoite vähän haasteita tuokin. Voisin ehkäpä joskus kirjottaa postauksenkin aiheeseen liittyen.

      Poista

Jokainen kommentti ilahduttaa päivääni suuresti! Kiitos, kun jaksat kommentoida :)