Kaksplus.fi

sunnuntai 10. toukokuuta 2015

Ensimmäinen äitienpäivä omassa kodissa

Tänä vuonna päätettiin viettää äitienpäivää ensimmäistä kertaa ihan vain kotona oman perheen kesken. Aiempina vuosina on lähdetty aina äitienpäivä- ja isänpäiväviikonlopuiksi joko mun tai miehen kotiin vierailulle.

Mukava ja ikimuistoinen äitienpäivä tämä onkin ollut, ja ihanan rentouttava päivä kiireisten päivien jälkeen. Tämä oli ensimmäinen vuosi kun sain lapselta itsetehdyn lahjan. Isoveli oli hoidossa tehnyt mulle ihanan kortin ja mukin. Oon niin ylpeä mun ihanasta pojasta! :) Kyllä nyt äitin kelpaa juoda kahvia, kun on hieno kuppi :D


Aamupala oli vähän normisunnuntaita parempi, ja isi oli laittanut sen valmiiksi. Vauvakin oli selvästi juonessa mukana, kun nukkui aamulla pitkään eikä kaivannut aamumaitoaan heti heräämisen jälkeen (liekö johtui siitä, että yöllä oli tullut juotua useampi pullollinen maitoa). Pitkän aamupalan jälkkäriksi juotiin kakkukahvit, kakun isi oli itse tehnyt eilen (minä ihan vähän autoin).



Lounas syötiin ulkona kun ilmakin oli niin ihanan aurinkoinen, ettei viittinyt sisälle jäädä. Grillattiin muurikkapannulla kanaa ja keitin riisiä kaveriksi. Salaattia vielä kaveriksi, niin johan oli herkullista, nam! Kyllä me niin nautitaan, kun voi grillailla omalla terassilla vaikka joka päivä :)





Ihanaa äitienpäivää kaikille äideille! Nautitaan tästä päivästä :) Miten teillä on vietetty äitienpäivää? Onko teille muodostunut jotain perinteitä äitienpäivän ja isänpäivän viettoon? 

3 kommenttia:

  1. Meijän äitienpäivät on olleet kyllä joka vuosi erilaisia! Siis siitä asti kun mentiin naimisiin, eli runsaat kolme kertaa tämä päivä mukaan laskettuna! Milloin minun kotona, milloin D:n kotona. Tänäänkin monenlaista. Aamulla kahvit sänkyyn, aikainen brunssi/lounas ja puolilta päivin mummolaan! Sit oli vielä kevätjuhla ja illan tullen ehdin vielä juoksemaankin :D

    VastaaPoista
  2. Viime vuonna mut ajettiin lauantai-illaksi pois kotoa ja sinä aikana oli kova valmistelu. Su-aamuna sitte sänkyyn tuotiin täytettyjä sämpylöitä ja kun ne oli syöty siirryttiin kahville alakertaan. M oli tehny ekaa kertaa elämässään täytekakun ja sitten jo tutun hyytelökakun kans. Ja pöydällä oli valkoinen liina, kynttilät ja juhla-astiat. :) tänä vuonna oli tilanne vähän eri, kun minä olin aamun töissä. Eilen illalla mua ei enää lasten nukuttamisen jälkeen päästetty alakertaan, joten iltapala tarjoiltiin sänkyyn. Aamulla kun nousin, jääkaapissa oli valmiit leivät tehtynä. Kun tulin töistä, oli sitten kahvien aika, taas kuitenki oli myös täytettyjä sämpylöitä ja eilen illalla tehty hyytelökakku. On tuo mun mies kyllä niin ihana!<3 ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No on sulla kyllä ihana mies! Vaan niin on mullaki, vielä ihanampi <3

      Poista

Jokainen kommentti ilahduttaa päivääni suuresti! Kiitos, kun jaksat kommentoida :)