Kaksplus.fi

perjantai 10. heinäkuuta 2015

Kesälomakuulumisia

Lupasin, että tämän kuluneen viikon alkupuolella kirjottelisin vähän kuulumisia. Päivät viuhuu ohi niin hurjaa vauhtia, että vasta näin viikonlopun kynnyksellä pääsin toteuttamaan lupaukseni. Pahoittelut!

Kesäkelejä ei oo vielä liiemmin näkynyt, mutta kesälomaa me silti vietetään. Minähän oon tavallaan joka päivä lomalla koska oon äitiyslomalla, mutta miehen kesäloman vuoksi me ollaan koko perhe ihan lomatunnelmissa. Aamulla nukutaan pitkään ja heräillään rauhassa. Tänä aamuna saatiin aamutoimet tehtyä joskus kymmenen jälkeen :D

Tehtiin tuossa pari viikkoa sitten kesälomareissu, jonka aikana otettuja kuvia ajattelin tänne laittaa itsellekin talteen tänne blogin puolelle. Reissun aluksi käytiin Vaasassa ja sieltä suunnattiin Jyväskylän kautta Joensuuhun. Joensuusta ajettiin perjantai-iltana kotiin asti ilman varsinaista taukoa (mitä nyt pysähyttiin matkalla siivoamaan oksennuksia ja vaihtamaan Isoveljelle puhtaita vaatteita). Säät suosi meitä ihan mukavasti, vaunujen sadesuojaa tarvittiin vain pari kertaa. Pitkähihasille paidoille oli käyttöä huomattavasti enemmän kuin t-paidoille, mutta ihana reissu se silti oli!

Raitoja, raitoja, raitoja... :)
Alotettiin reissu jo kesäkuun puolella, käytiin ensin muutama päivä Vaasassa. Leiriolosuhteissa torstaista maanantaihin, ja hyvin meni. Isoveljellä oli paljon ihmeteltävää ja Pikkuveli köllötteli oikein rauhallisena millon vaunuissaan, millon sylissä tai sitterissä. Uni maistui hälle hyvin kun oltiin ulkona niin paljon.
Äitin sylistä on hyvä katella maisemia
Vaasasta siirryttiin Jyväskylään. Sielä käytiin ihailemassa kaupunkia yläilmoista, nimittäin käytiin Vesilinnan näkötornissa. Mulla oli pyörätuoli mukana ja vauva nukkui aamupäivän uniaan turvakaukalossa, joka kiinnitettiin vaunujen runkoon. Tällä karavaanilla meillä ei sitten ollutkaan mitään asiaa näkötornin ylimmälle tasanteelle asti. Ensiksikin hissiin päästäkseen piti kiivetä muutama porras ylöspäin (heh, eipä onnistu pyörätuolin kans, jos ei voi kävellä niin kuin minä) ja hissin jälkeen oli vielä kaksi kerrosta portaita. Mies kävi Isoveljen kans ylhäällä ja me vauvan kans kateltiin maisemia vähän alempaa. Vesilinnan vierestä lähtee hienot portaat alas kaupunkiin, mutta ei me päästy hienoja portaita testailemaan.

Harjun portaat

Loppupäivä kateltiin kaupunkia ajelemalla ympäriinsä autolla. Käväisin pikaisesti myös Harjun paperissa. Ostoksista voisin tehdä jonkun postauksen kunhan saan loputkin jutut kehyksiin laitettua. Seuraavana päivänä lähettiin aamupalan ja kamppeitten pakkaamisen jälkeen viettämään aurinkoista päivää Nokkakiven puistoon. Puisto on tavallaan pieni huvipuisto, joka on suunnattu lapsille. Meijän kaksjapuolivuotias Isoveli viihtyi mainiosti, koska hänelle sopivia laitteita oli melko paljon. Tuo puisto oli aivan huippu, suosittelen lämpimästi!

Äitikin pääsi vähän kokeilemaan, vieläkö pää
 kestää huvipuistolaitteissa. ;)
Isoveljen lemppari tais olla nämä autot, joilla sai itse ajaa.
Hienosti poika ajoikin!

Joensuussa lähettiin käymään pienellä jokiristeilyllä. Sää oli puolipilvinen ja siten vähän viileä, mutta mukavaa oli. Isoveli tykkäs katella veneitä.

Illalla lähettiin vielä käymään yhellä mökillä saunomassa ja grillailemassa. Mieheni sisko paistoi meille herkullisia muurikkalettujakin, nam nam!

Harmi kun ei ehitty soutelemaan!

Kesän tähän mennessä ainutta hellepäivää vietimme Joensuussa, käytiin muun muassa torilla ja Botaniassa eli kasvitieteellisellä puutarhalla.

Tämmösellä sakilla me seikkailtiin kaupungilla. Isoveli
 tykkäs istua mun sylissä, joten käsivoimia vähän koeteltiin...
Papukaija Botaniassa
Botaniassa oli myös paljon kauniita kukkia..
...ja perhosia.
Se oli semmonen kesälomareissu, oikein onnistunut vaikka aika pienellä budjetilla toteutettu.
Missä te ootte käynyt kesälomalla pienten lasten kans?

1. Me käytiin Vaasan jälkeen niin pohjoisessa mihin Euroopan mantereella pääsee autolla, eli Nord Kapp oli kohteena. :D Ei ehkä se ihan tavallisin paikka ihan pienten kanssa, mutta toisaalta, tyttö ainaki nauttii kuhan vaan välillä pääsee leikkipuistoihin leikkimään. Ja ihan kaikkein tavallisinta ei tainnut olla sekään, että kiipesimme Saanalle, mies kanto tyttöä rinkassa ja minä poikaa manducassa. :) mutta hyvä reissu oli! Nyt jo sitten uudella reissulla, katsotaan mitä tähän mahtuu, kun reilun viikon päästä kotiudutaan.

1. Kuulostaa huikealta reissulta, ootte reippaita! :) Tuutteko meillä käymään vai missä päin nyt reissaatte?

2. Nyt parisuhdelomalla rannikkokaupungissa, mutta viikonloppuna siellä päin. Katsotaan, saattaa se olla että tullaan käymäänkin. :)

3. Ok, katellaanpa lähempänä! Mukavaa kahdenkeskeistä lomaa teille :)

2. Tänä kesänä ei ole kamalasti reissailtu. Tai tietysti ne perinteiset kesän vaunuolosuhteet on tullut koettua pitkän kaavan mukaan, ja ihania reissuja ovat olleetkin, kaikki on menny niin sujuvasti! :)) Alkukesästä teimme kaksi päivän mittaista lomareissua, toisen kotikaupungin huvipuistoon ja toisen pääkaupunkiin! Niistä on jo aikaa. Seuraava lomareissu onkin sitten parisuhdelomaa viikon päästä. Annoit hyvän vinkin käydä tuolla Vesilinnan näkötornissa! Sinne päin siis menossa.... Loppukesästä suunniteltiin, että haetaan kotimatkalle vauhtia Kuusamosta... <3 -Heli

1. Voisit muuten tykätä myös siitä Harjun Paperista. Hurjasti ihania kortteja ja julisteita yms. :)

2. Pakko päästä! (Jos paikka vaan on auki sunnuntaisinkin! :D) -Heli

Jokainen kommentti ilahduttaa päivääni suuresti! Kiitos, kun jaksat kommentoida :)