Kaksplus.fi

lauantai 30. huhtikuuta 2016

Vappuaatto sairaalan keltaisissa

On muuten pirtsakan keltaiset nää mun sairaalavaatteet, heh ;)

Hei, kiitos kaikille teille jotka ootte jättänyt viestiä joko täälä blogissa tai Instagramin puolella, ne piristää ja tuo voimia toipumiseen. :)


Reiden osteotomia tehtiin eilen aamulla selkäydinpuudutuksessa, valitettavasti operaatiosta toipuminen ei oo ihan kivutonta, niin kuin jo valmiiksi osasin odottaa. Puudutuksen lisäksi sain torkkulääkettä operaation aikana. En muistanut, että kovat kipulääkkeet aiheuttaa pahoinvointia. Eilisilta eli leikkauksen jälkeinen ilta kuluikin heikoissa merkeissä, lopulta oksensin kaikki vähät ruuat ulos. Sen jälkeen pahoinvointi helpotti, eikä oo onneks samassa mittakaavassa palannut takasin.

Huonekaverina mulla on puhelias, kovaääninen ja muistamaton mummo. Oikeen kivaa seuraa siis ;) Viime yö oli tosi katkonainen mummon herätessä reilun tunnin välein pyytämään kovaäänisesti apua hoitajilta. Päivällä hoitaja toi mulle korvatulpat oma-alotteisesti, arvaten mun ahdingon. Niitten avulla sain nukuttua hyvät päiväunet, jospa ne auttais myös ens yönä.

Liikkumisesta vielä.. Pääsin jo eilen iltapäivällä liikkeelle eva-telineen avulla. Kyseessä on siis laite, johon voi kyynärvarsilla nojata eikä kipeälle jalalle tarvi laittaa välttämättä painoa ollenkaan. Seuraavaksi pitäis siirtyä kyynärsauvojen käyttöön, siihen menee kyllä vielä aikaa ainakin muutama päivä. Liikkuminen on sujunut paremmin ku uskalsin odottaa ja oon siitä tosi ilonen. Oon myös pikkusen ylypiä ittestäni ;)

On mulla onneks kotonatehtyä simaa, mies toi mulle kun kävivät poikien kans päivällä.

Fysioterapeutti kävi antamassa ohjeita miten alotellaan kuntoutusta. Huomisen aamun aikana aattelin yrittää suihkuun, josko se freesais mun nihkeää oloa edes vähän. Saan ainakin puhtaat keltaset vaatteet päälleni!

Pahoittelut sekavasta postauksesta, josko siitä sais edes jotain tolokkua :)

Mukavaa vappua teille kaikille!

14 kommenttia:

  1. voimia! pirtsakat on vaatteet :)

    VastaaPoista
  2. Vastaukset
    1. Kiitos, kyllä näitten kommenttien avulla selviän taas eteenpäin. :)

      Poista
  3. Ihanan positiivinen oot!:))) tsempit kuntoutumisurakkaan!

    VastaaPoista
  4. Vastaukset
    1. Kiitos, voimaa ja tahtoa tässä urakassa tarvitaanki! :)

      Poista
  5. Voimia hulluna toipumiseen!! ♡ Voi ei tuota sun huonekaveria.:/ :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Tää mun naapuri on kyllä aika ööö... haastava. ;)

      Poista
  6. On sulla ainaki hyvät eväät! :D voimia kuntoutumiseen <3

    VastaaPoista

Jokainen kommentti ilahduttaa päivääni suuresti! Kiitos, kun jaksat kommentoida :)