Kaksplus.fi

perjantai 27. toukokuuta 2016

Sutkauksia

Viime kuukausien aikana Isoveljen suusta on taas putkahdellut mitä mainioimpia sutkauksia. Blogi puolestaan on hyvä paikka niiden tallentamiseen (vauvakirja ois toinen hyvä, mutta oon liian laiska kirjottamaan sinne). Niimpä taas muutamia sutkauksia..

"Mää oon pönttömies!" Poika tuumas näin mummulassa kun puhuttiin siitä, että hän on oppinut käymään potan sijasta pytyllä.

"Mää syön purkkaa, leikisti." Tämä oli minusta niin hauska ihan vaan siks kun ei oo annettu Isoveljelle purkkaa koskaan (vai oisko joskus maistanut, mutta ei tykännyt?). Tiiän, että lapselle pitäisi antaa xylitolia jokaisen ruokailun jälkeen, mutta valitettavasti en oo saanut tehtyä siitä vielä tapaa. Xylitolipastilleja kyllä löytyy, niitä poika syö silloin tällöin. Niin, mistä lie tuo purkan syöminen tullut leikkiin asti.


Isoveli matkusti eräänä perjantaina mun siskon ja siskon miehen kyytissä mummulaan, me mentiin miehen ja Pikkuveljen kans muutamaa tuntia myöhemmin perässä. Käytän tässä siskosta nimeä Maija ja hänen miehestään nimeä Pentti, koska en halua heidän oikeita nimiä blogiin ja juttuun tarvitaan nimet! :D Isoveli oli tuumannut matkan jälkeen mummulassa näin: "Pentti ajo niin lujjaa että mulle tuli ihan hiki. Mää hurisin takapenkillä ja Maija hyrisi etupenkillä." :D

Isi oli mennyt pelaamaan sählyä ja Isoveljeltä kysyttiin, onkohan isi tehnyt maaleja. "Joo, mutta siitä on jo aika kauan ko se maalas lastenhuoneen seinän keltaseksi." No, maali ku maali!

Mulla on valitettavasti viime aikoina ollut koulun kans aika kiireistä, eikä se tuu helpottamaan vaikka "kesäloma" viikon päästä alkaakin. Valitsin nimittäin kesäksi kolme kurssia, ja niiden opinnot kesäkuulle ja heinäkuulle.. Että semmonen opiskeluloma mulla, haha!

Näiden juttujen myötä toivottelen teille kaikille mitä mahtavinta viikonloppua. 
Nauttikaa kauniista ilmoista, jos sellaisia suodaan!

6 kommenttia:

  1. Voi että ku tuo poika on niin ihana <3 Oon kans monesti aatellu että pitäis kirjottaa ylös noita sen hassuja sanomisia.. Jahlapakettijuttu oli kans tosi hyvä, ja se "toinen" mummi ei puhu tuommosia.. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, kiitos kun muistutit mua tuosta jahlapaketti-jutusta! Onpahan nyt sekin täällä muistissa :D

      Poista
  2. Pakko vielä tulla kommentoimaan kun muistin yhen ihan huipun jutun lisää. Tämäkään ei liity minuun mitenkään, mutta on vaan niin hyvä juttu :D Isoveli oli siis sanonu avustajalle että "tuu nyt ku mää en millään jaksais kiukutella".

    VastaaPoista

Jokainen kommentti ilahduttaa päivääni suuresti! Kiitos, kun jaksat kommentoida :)