Kaksplus.fi

keskiviikko 4. toukokuuta 2016

Toipumistilanne ja kesämekko

Pääsin eilen eli tiistaina kotiin sairaalasta. Oon niin onnellinen, kun saan jatkaa toipumista ja kuntoutumista kotona oman perheen keskellä. Nyt kotona mulla on vähän eri lääkkeet käytössä kuin sairaalassa, joten pikkusen pitää vielä totutella tähän pöhnäiseen päähän, jonka uudet lääkkeet mulle aiheuttaa. Niistä lääkkeistä, mitä sairaalassa ollessa sain, ei onneks tullut tämmöstä väsymystä ja hönttioloa päähän.

Sairaalassa ollessa lauantai ja sunnuntai meni melkeen kokonaan makuuasennossa. Mulle tuli nimittäin spinaalipuudutuksesta päänsärkyä. Spinaalipuudutusta laitettaessa selkäytimeen tuli vähän liian iso reikä ja siitä pääsi tihkumaan selkäydinnestettä. Se sitten aihetti kovan päänsäryn kun nousin istumaan / seisomaan. Maanantaiaamuna mulle laitettiin veripaikka, eli anestesialääkäri otti verta steriilisti kyynärtaipeesta ja laittoi sen tulpaksi selkäytimen "reikään." Päänsärky jäi sinne, sanoinkin että antakaa jollekin muulle, oli niin inhottava vaiva :D

Tämän hetkinen tilanne; turvotus on jo aika hyvin laskenut ja jalka on hyvässä asennossa.

Maanantaina iltapäivällä pääsin vihdoin kunnolla liikkeelle ja harjottelemaan kävelemistä "uudella jalalla". Apuna käytin silloin vielä eva-telinettä, tiistaiaamuna siirryin käyttämään kyynärsauvoja. Tuntuu tosi oudolta astua, kun jalkateräkin on aivan uudessa asennossa. Tiesin kyllä, että reiden katkaiseminen ja polven kääntäminen vaikuttaa myös jalkaterän asentoon, mutta en arvannut vaikutuksen olevan näin suuri. Nyt alkaa jo tuntua vähän tutummalta, pikkuhiljaa uuteen jalan asentoon alkaa tottua.

Eilisen ja tämän päivän aikana kotona oon kyllä ollut tosi onnellinen, vaikkakin vähän kipeämpi kuin sairaalassa ollessani. Kotona tulee liikuttua enemmän ja lääkkeetkin tosiaan vaihtui. Päivä päivältä kuitenkin eteenpäin meen, joten kohta lopetan täällä blogissa höpötyksen leikkauksesta. Yllättäin oman ajatukset nyt vaan pyörii tuon kipeän jalan ympärillä, joten postauksetkin liittyy siihen.

Yllätin tänään itsenikin ja ompelin mun äitille trikoisen kesämekon tulevaa kesää ja lähestyvää rantalomaa varten. Kaava on Onion 2035 ja kanka Muuten ompelu oli ihan tavallista näin toipilaana, mutta vähän enemmän piti keskittyä pikkutarkkaan työhön ja kaasua poljin poikkeuksellisesti vasemmalla jalalla. Hieno mekko siitä tuli, ja aivan sopivakin vaikka kaava oli kokoa XS ja valmis mekko noin M :D


Nyt nukkumaan, lääkkeet väsyttää ja muutenkin tänään on ollut tosi touhukas päivä verrattuna sairaalapäiviin. Päiväunet jäi yksiin aamupäivätirsoihin (yli tunnin nukuin kyllä!). Huomena yritän postata taas yhden kakkureseptin, saadaan vähän muutakin juttua tänne blogiin kuin sairaala, lääkkeet ja mun jalka :D

Kiitos vielä kerran kaikille teille tsemppaamisesta!

4 kommenttia:

  1. Ompa ihana ku oot päässy kotiin jatkamaan toipumista! Sinähän reipas oot ku toipilaana kesämekon tekaisit! :) Kivan näkönen on!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana olla kotona, omien rakkaiden ympäröimänä! <3 Äiti oli puhunut mekosta jo ennen leikkausta ja hän aikoi ommella sen itse täälä ollessaan (mulla on hänen saumuri pitkäaikaislainassa), mutta halusin ommella itse kun pystyin. Yllättävää kyllä, että oon näin hyvässä kunnossa jo!

      Poista
  2. Ihanaa kun pääsit kotiin! <3 Pikaista paranemista!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! On kyllä ihana olla kotona :D Täälä on mun tärkeimmät, mies ja pojat. <3

      Poista

Jokainen kommentti ilahduttaa päivääni suuresti! Kiitos, kun jaksat kommentoida :)