Kaksplus.fi

lauantai 18. kesäkuuta 2016

Marimekon Räsymatosta juhlamekko

Mielessä pyöri kauhunsekaisia tunteita, kun ihana pikkusiskoni pyysi mua tekemään hänelle mekon, jota voisi käyttää juhlissa. Minun pitäisi siis luoda istuva mekko ja vieläpä puuvillakankaasta. Kaava piirrettiin toisen siskon mekkoa apuna käyttäen. Tuossa mallimekossa ei ollut lainkaan vetoketjua, joten mun ei tarttenut kohdata vetoketjupeikkoa. Minä, juhlamekko ja vetoketju ei varmasti sovita yhteen!

En ollut aikaisemmin ommellut vuoritettua mekkoa, joten olo oli tosi onnellinen kun lopputuloksesta tuli niin onnistunut, että siskoni laittoin sen ystävänsä häihin. Oikeastaan voisin ommella joskus samalla tyylillä itsellenikin juhlamekon, kaavaan täytyy vain tehdä muokkauksia mun kroppaa varten.

Tässä postauksessa ei oo mitään muuta ideaa kuin todeta, että ilman oikeita kaavojakin voi onnistua ompelemaan juhlamekon. Ja todeta, että kannatta rohkaistua yrittämään, ilo onnistumisesta on suuri!

Pst, aloitin vihdoin kesäloman. Sain kesäkurssien koulutehtävät niin hyvälle mallille, että voin nyt vähän lomailla ja sitten heinäkuussa jatkan taas opiskelujen parissa. Maanantaina starttaa naisten reissu Tallinnaan, jee! Olisiko jotain toiveita, mistä haluaisitte mun postaavan Tallinnaan liittyen? Ainakin Karnaluksissa ois tarkotus käydä ja Tallinnan soveltuvuutta pyörätuolilla kulkeville voisin pohtia sitten reissun jälkeen.. En pysty vieläkään kävelemään ilman kyynärsauvoja, joten pyörätuoli lähtee mukaan kulkupeliksi. (En kyllä jaksais kävellä tuommosella reissulla vaikka en olis ollut leikkauksessakaan.)

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille, nauttikaa kesästä!

4 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Haha, kuin myös! <3 Harmi ku tuo on mulle vähän iso ;)

      Poista
  2. Oot ihan super taitava !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No enpä tiiä mut kiitos! Ompelu on mukavaa ku siinä voi haastaa itsensä.

      Poista

Jokainen kommentti ilahduttaa päivääni suuresti! Kiitos, kun jaksat kommentoida :)