Kaksplus.fi

maanantai 21. marraskuuta 2016

Mitä mun käsilaukku kätkee sisälleen?

Blogeissa on viime aikoin kurkisteltu äitien käsilaukkuihin, kun Tehtävänimikkeenä Laura -blogista lähti käsilaukkuhaaste liikkeelle. Aattelinpa iteki tarttua haasteeseen, ihan vaan siks kun oon tykännyt lukea iteki niitä postauksia :D

Mulla on käytössä nahkainen "yli olan -laukku," jossa kulkee niin mun kuin lastenkin tavarat. Ja on sielä myös myslipatukka miehen matalien sokereitten varalle. Ostin tuon laukun mulle itselleni synttärilahjaksi vuosi sitten, ja laukku on kyllä ollut mieleinen. Tosin se tuntuu välillä vähän turhan pieneltä (joskus sielä on näitten tavaroitten lisäksi varavaatteita lapsille enemmänkin). Etsin laukkua pitkään ja tuntui tosi vaikealta löytää sellaista laukkua, joka täyttäisi kaikki mun kriteerit. Niitä oli siis musta väri, sopiva koko, materiaalina nahka, pitkä säädettävä hihna ja simppeli ulkonäkö. Lopulta päädyin tuohon The Monten laukkuun, ostin sen paikallisesta laukkukaupasta. Kaipaisin muuten vinkkejä tuollaisen nahkalaukun hoitoon, millä aineella laukkua kannattaisi käsitellä?


Otin nämä kuvat yhtenä arkipäivänä viime viikolla, kuvissa on kaikki mitä laukusta löytyi sillä hetkellä, mahdollisimman todenmukainen tilanne. Tästä haasteesta oli sekin hyöty, että mun tuli samalla siivottua laukku. Nakkelin nääs kuitit ja roskat roskiin kuvien oton jälkeen. ;)



Mun laukku sisältää siis perinteiset lasten jutut; vaippoja, kosteuspyyhkeitä, varaboxerit isoveljelle ja viihdykettä haastavien hetkien varalle (karkkilaatikko, pikkuinen pöllöpehmolelu ja pikkuauto). Lisäksi laukussa on tietysti mun omia juttuja eli purkkaa, lompakko ja pussukka, jossa on siteitä yms hygieniajuttuja. Pikkulusikat eivät päässeet jatkoon, varsinkin kun olivat likaisia ;) Silloin kun pikkuveli oli pienempi, kuskailin aina mukana lusikkaa ja hedelmäsosetta, mutta nykyään sille ei enää oo tarvetta. Jäin miettimään itsekseni, että miksköhän mun laukussa on korvatulppia, varmaan jonkun meluisen hetken varalle :O Laitoin takas laukkuun ne, kun ne mahtuu pieneen tilaan ja voi olla tarpeelliset joskus reissussa.

Yllättävän pieni määrä roskia löytyi laukun pohjalta, taisin pari päivää aikaisemmin onkia kasan ruttuisia kuitteja laukun uumenista. Sillä hetkellä en muistanut tätä blogeissa kiertävää haastetta lainkaan.

Maanantaista on näköjään tullut mun postauspäivä, joten toivottelenpa teille taas mukavaa alkanutta viikkoa. Sain tälle viikolle ajan ct-kuvaukseen, mutta pääsen kuuleman tulokset vasta ensi viikolla.

Onko sulla erilliset laukut omille ja lasten tavaroille vai yksi yhteinen kassi, niin kuin mulla?

2 kommenttia:

  1. Kiva postaus!(: Tuli ihtelläki siivottua laukku. Mulla on iso olkalaukku missä on pysyvästi suunnilleen sen verran että koko perhe pärjää niillä viikon autiolla saarella. Sitte on pikkulaukku jossa on rimpsalle lähtiessä nenäliinoja, huulirasvaa, mummopinnejä, liivinsuojat yms. Viimeaikoina oon tarttenu sitä aika vähän mutta sitä hilpeämmin se olalla keikkuu silloin kun ilman lapsia lähen kotoa.(:
    Tsemppiä polven kans ja mukavaa joulun odotusta! -silja-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, kiitti piristävästä kommentista. Äidit on kyllä semmosia joka tilanteeseen varautujia, lasten kans touhutessa siihen oppii pakostakin. Oon haaveillut pienestä laukusta, joka ois niille reissuille kun oon vaan itekseni, mutta en oo sitä vielä toteuttanut. Tuo nykyinen laukku on niin kätevä keppien ja pyörätuolin kans liikkuessa.

      Poista

Jokainen kommentti ilahduttaa päivääni suuresti! Kiitos, kun jaksat kommentoida :)