Kaksplus.fi

tiistai 11. huhtikuuta 2017

Autokorjaamolla

Huhhuh, minkälainen päivä mulla on tänään ollut! Aamulla myöhästyin melkein puolituntia sovitusta aikataulusta kun menin allasjumppaan. Syitä oli monia (en muistanut kertoa aamun menoistani miehelle, joten hän ei tajunnut herättää mua ja lasten vieminen varahoitopaikkaan sekä tietysti liikenneruuhka). Miks ihmeessä just sillon kun on kiire, kaikki valot vaihtuu punaselle just kun tuut risteykseen ja kaupungissa on vuosisadan liikenneruuhka?

No, selvisin allasjumppaan kuitenkin mutta kiirehän siinä tuli kun aikaa oli paljon vähemmän käytettävänä kuin oli suunniteltu. Fysioterapeutilla oli sovittuna seuraava asiakas, joten hänen täytyi kiirehtiä sinne.

Ja minä kiirehdin autokorjaamolle, meiän autossa oli nimittäin joku kolina alkanut kuulua silloin tällöin ajon aikana. Mies soitti aamulla korjaamolle ja saikin ajan jo tälle päivälle (onneksi, koska muuten ois jäänyt pääsiäisen reissu(t) tekemättä). Kävin hakemassa Mäkkärin autokaistalta ruokaa ja menin korjaamolle odottelemaan. Harmikseni mulla ei ollut karkkipussia eikä edes läppäriä mukana, joten täytyi tyytyä päivän Kalevaan ja autokorjaamon tarjoamaan automaatticappuccinoon. Se Kaleva muuten tuli luettua aika tarkkaan! ;)


Sain onneksi ihan ok kohtelua korjaamolla, mua ei katottu ees kovin pahasti kieroon kun vein auton. Mua jopa kuunneltiin. Toki he saattoivat vähän ihmetellä, kertoessani jääväni odottelemaan huollon valmistumista. Ei paljon kiinnostanut kamalassa lumipyryssä lähteä kyynärsauvojen kans kulkemaan yhtään mihinkään. Sijaisautokaan ei ollut vaihtoehto, koska käsihallintalaitteiden vuoksi en voi ajaa kuin omalla autolla. Lopulta reilu 2,5 tunnin odottelu palkittiin ja pääsin lähtemään autolla kotiin!

Kohta pitääkin lähteä hakemaan lapset hoidosta ja sitten mies sählystä. Ja sen jälkeen äkkiä kotiin, jotta ehdin illan luennolle. Mun tiistait on yleensä täynnä kulkemista, mutta tänään on kyllä poikkeuksellisen kiireinen päivä, toivottavasti pääsen illalla suht ajoissa nukkumaan.

Ootko koskaan saanut naisena huonoa kohtelua autokorjaamolla?

2 kommenttia:

  1. Ihan hyvää kohtelua oon saanut. Naisille kuulemma hinnat saattavat olla korkeammat koska eivät tajua asioista ja osista mitään:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho, tuommosesta en oo kuullutkaan, toivottavasti ei osu mun kohalle koskaan! :O

      Poista

Jokainen kommentti ilahduttaa päivääni suuresti! Kiitos, kun jaksat kommentoida :)