Kaksplus.fi

keskiviikko 19. huhtikuuta 2017

Mitä äiti harrastaa?

Sinä kysyt, minä vastaan -postauksessa multa kysyttiin seuraavaa: Mitä harrastat? Haluaisitko aloittaa jonkun uuden harrastuksen? Miten järjestät itselle aikaa omiin harrastuksiin? Päätin vastata tähän(kin) kysymykseen ihan omalla postauksella hyvän aiheen ja postausten lyhyenä pitämisen vuoksi.

Aika moni teistä seuraajista jo tietääkin, että harrastan ompelemista, oikeastaan se on mun ainut oikea harrastus. Oon alottanut aktiivisemman ompeluharrastuksen keväällä 2013, esikoisen ollessa vajaa puolivuotias. Omistin jo silloin oman ompelukoneen jonka olin ostanut ylioppilaslahjaksi saamillani rahoilla. Sain äitiltä lainaan saumurin, joka oli ollut useita vuosia käyttämättömänä ja innostuin ompelemaan trikoovaatteita. Aluksi ompelin vain omalle lapselle, sitten vähitellen myös kavereitten lapsille ja vihdoin itsellekin. Lastenvaatteitten ompeleminen on mukavaa kun saumat on lyhyitä ja vaatteeseen menee aika vähän kangasta (eli ei harmita niin paljoa, jos työ epäonnistuu).
Tämän vuoden alussa ostin itselle oman saumurin, ja oon kyllä ollut tosi iloinen siitä hankinnasta. Päädyin hankkimaan paikallisesta ompelukoneliikkeestä Bernina 800DL:n. Vaikka äitin saumurilla pystyi ompelemaan, niin nyt työ sujuu vielä joutuisammin (lankojen vaihtaminen on nopeeta ja tikkiä ei tarvi oikeastaan koskaan säätää mitenkään). Oho, suistuin vähän ohi aiheen taas kerran...

Mun ompelupöytä just äsken, ois kyllä voinu vähän siivota!
Ompeluharrastus on mulle rakas, ompelen yleensä viikonloppuisin tai nykyään arkipäivisin kun lapset ovat hoidossa ja mies töissä (ja mun pitäis opiskella). Oikeesti ompelen vaan sillon kun koulujuttujen kans ei oo älytöntä kiirettä. ;) Suosittelen ompeluharrastusta muillekin, esimerkiksi Facebookin Ompeluelämää-ryhmästä saa paljon apua, jos osuu ongelmia kohdalle. Ja google auttaa myös!

Haluaisin alottaa jonkun liikuntaharrastuksen, mielellään vieläpä semmosen missä vois nauttia samalla ulkoilmasta. Liikuntarajotteen vuoksi tällä hetkellä kuntosali on ainut mulle mahdollinen liikuntaharrastus, ja se taas ei oo ulkoilmaa nähnytkään. Toivon pääseväni kesällä pyöräilemään oikealla pyörällä. Meillä on kotona kuntopyörä (olohuoneessa, jotta mun tulis poljettua), ja pystyn kyllä polkemaan sillä. Oikean pyörän kohdalla ongelmana on vielä se, etten pääse kunnolla liikkeelle enkä voi pysähtyä muuta kuin kotipihaan pyörätuolin tai kyynärsauvojen lähelle. Liian vaarallista meininkiä siis, joten odotellaan vielä reiden kuntoutumista (ja lumien sulamista).

Leipominen on ehkä joskus kuulunut mun harrastuksiin, mutta nykyään leivon niin harvoin ja vain "pakon edessä" etten laske sitä enää harrastukseksi. Ois kyllä mukava oppia tekemään kauniita kakkuja, joten sitäkin harrastusta voisin yrittää elvyttää. Niin ja onhan mulla tämä blogi, vaikken jotenkin osaakaan ajatella tämän olevan harrastus. Vaikkei kyllä työkään! Semmonen kiva puuha vaan ;)

Tästä löydät aiemmat postaukset, joissa oon vastannut teiän laittamiin kysymyksiin:
10 parasta asiaa just nyt
Vastaukset kysymyksiin

Mitä harrastuksia sulla on? Mitä haluaisit harrastaa? Onko sulla riittävästi aikaa omille harrastuksille?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jokainen kommentti ilahduttaa päivääni suuresti! Kiitos, kun jaksat kommentoida :)